niedziela, 12 kwietnia 2015




MŁODZI  NA SPORTOWO
 
Oto kolejny artykuł, który ma pokazać, że dzisiejsza młodzież ma bardzo wiele zainteresowań. Moim zadaniem jest przedstawienie  i przybliżenie wam  osób, dla których sport  jest pasją ich życia. Dzięki  swoim zainteresowaniom są otwarci na innych i ich marzenia, bo wiedzą jaką cenę trzeba zapłacić za ich realizację.

Szermierka ,czyli szpadą prosto w serce 


W artykule moim rozmówcą będzie Bartek Wiecha z klasy medycznej. Jest bardzo mądrym i utalentowanym młodym człowiekiem. Ma wiele zainteresowań, a jego pasją są  szermierka  oraz żeglarstwo .
Angelika: Skąd u ciebie zamiłowanie  do szermierki?
Bartek : Już  od małego  podobali mi się rycerze ubrani w lśniące zbroje walczący na polu bitwy .Patrząc na nich marzyłem, że i ja kiedyś będę  tak krzyżował  z kimś swą szablę .
A: I co, spełniło się twoje marzenie?
B: Tak, i jestem z tego bardzo zadowolony, ponieważ nie ma nic lepszego niż możliwość  rozwoju swojej pasji i samego siebie.
A: Jakie są rodzaje broni, a jaką ty walczysz ?
B: Współzawodnictwo w szermierce odbywa się w trzech rodzajach broni: w szabli, florecie i szpadzie. Rodzaje broni różnią się od siebie nie tylko budową, wagą, ale również sposobem zadawania trafień, a także konwencją w przypadku floretu i szabli. Ze względu na moją posturę oraz umiejętności wybrałem szpadę.
A:Szermierka to forma walki. Czy jesteś narażony na kontuzje?
B: Nie jest źle, ale jak w każdym sporcie  trzeba uważać. Najczęstsze są urazy kolan. Groźne bywają też upadki. Na szczęście, mnie poważne kontuzje ominęły .
A:Czy masz na koncie jakieś sukcesy ?
B:Trenuje szermierkę od wielu lat i brałem udział w kilku turniejach, ale nie każdy z nich przyniósł mi wygraną. Moim największym sukcesem jest wygrana w turnieju ogólnopolskim.
A:Czy jest ktoś, kto  jest dla ciebie wzorem szermierza ?
B:  Nie mam kogoś takiego. Jak wspomniałem na początku naszej rozmowy, zawsze interesowali mnie rycerze.
A: Jak udało ci się pogodzić szkolę i treningi ?
B:.Nie było to proste, ale z pomocą rodziców dałem radę.
A: Czy twoim zdaniem warto uprawiać sport ?
B:Oczywiście. Satysfakcja jest gwarantowana. Polecam  to każdemu, a szczególnie czytelnikom gazetki  „Spotkajmy się w pijarni”.



Kochani, jeżeli i ten wywiad spodobał się wam i wy chcielibyście podzielić się waszymi sportowymi pasjami na łamach naszej gazetki szkolnej  to proszę o kontakt  z ANDŻELANKĄ.
A.N.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz